قوانین و مقررات
قوانین و شرایط استفاده از هاب کار

ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

۱-۱ سرویس گیرنده: افرادی که در برنامۀ هاب کار به منظور درخواست کارواش ثبت‌نام کرده‌اند.

متصدی:افرادی که جهت شستشوی خودرو به محل اعزام می شوند.

2-۱ کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن هاب کار متصل و از خدمات نرم افزاری هاب کار بهرمند می‌شود.

3-۱ کاربران: درخواست کننده سرویس

4-۱ شرکت هاب کار: ارائه دهندۀ سرویس هاب کار

5-1 حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس هاب کار در نرم‌افزار هاب کار ایجاد کرده‌اند.

6-1 اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس هاب کار دارند.

7-1 اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران سرویس گیرنده و متصدی در اختیار هاب کار قرار داده می‌شود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.

ماده ۲ - حساب کاربری

۱-۲ کاربر با ثبت نام در هاب کار می‌پذیرد که قوانین و مقررات هاب کار را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از هاب کار  به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲ برای استفاده از هاب کار لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در هاب کار بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در هاب کار کنند. برای استفاده از هاب کار کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرم‌افزار هاب کار ثبت کنند.

۳-۲ کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سرویس هاب کار وارد کند.

۴-۲ هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان سرویس گیرنده در هاب کار داشته باشد.

۵-۲ مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در هاب کار یا سایر خدمات مربوط به هاب کار انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.

۶-۲ مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

۷-۲ کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.

۸-۲ در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.

ماده ۳ - استفاده از هاب کار

۱-۳ کاربران و متصدیان متعهد می‌شوند در حین استفاده از هاب کار از استعمال دخانیات امتناع کنند.

۲-۳ با استفاده از سرویس هاب کار کاربر می‌پذیرد که از هاب کار برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در خودرو خود همراه داشته باشد.

3-۳ کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس هاب کار به صورتی که به هاب کار  یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.

4-۳ کاربر می‌پذیرد که هاب کار  ممکن است از ارسال SMS پیامک به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.

5-۳ هاب کار ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه شستشو کاسته یا درصدی از هزینه کارواش پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در کارواش اضافه می‌شود.

6-۳ کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کد ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر هاب کار در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه هاب کار رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.

7-۳ کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که هاب کار در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس هاب کار قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

8-۳ کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه کارواش به آنها داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که هاب کار برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

9-۳ مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس هاب کار به عهدۀ کاربر است.

10-3 کاربر سرویس گیرنده قبل از ارسال درخواست کارواش تمام خودروی خود را چک کرده است و هاب کار هیچ گونه تعهدی نسبت به وسایل شخصی سرویس گیرنده در حین شستشو ندارد

11-3 کاربر متعهد می‌شود پس از اتمام شستشو از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس هاب کار، از سرویس گیرندگان یا متصدیان کسب کرده است هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات سرویس گیرندگان یا متصدیان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین هاب کار خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می‌شود در طول کارواش خودرو، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از کاربران در سرویس هاب کار ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

12-3 با استفاده از سرویس هاب کار کاربر می‌پذیرد که در حین شستشو، هاب کار را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.

13-3 کاربر می‌پذیرد که متن حریم شخصی هاب کار (در انتهای صفحه) را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.

14-3 کاربر می‌پذیرد که هاب کار کارواش درون شهری نیست بلکه تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین شرکت خدماتی هاب کار و سرویس گیرندگان را جهت توافق بر انجام یک شستشوی خودرو فراهم می‌کند. .

15-3 بهتر است برای امنیت بیشتر سرویس گیرنده، از ارائه سوییچ خود به متصدیان هاب کار، جهت جابه جا کردن خودرو و اقدامات دیگر پرهیز کند. زیرا هاب کار هیچ گونه مسئولیتی در مقابل خسارت وارده به خودروی سرویس گیرنده را پذیرا نمی باشد.

ماده ۴ - هزینه‌ها و پرداخت

۱-۴ کاربر می پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به هاب کار می‌پردازد وجود ندارد.

۲-۴ کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس از طرف هاب کار مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمی‌تواند داشته باشد.

۳-۴ پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط هاب کار مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متصدی.

۵-۴ کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ کارواش را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه کارواش جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه هاب کار  یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود سرویس گیرنده همچنان موظف به پرداخت هزینه کارواش خواهد  بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی سرویس گیرنده با دفتر شرکت هاب کار یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که سرویس گیرنده به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ کارواش را از اعتبار کاربر در هاب کار کسر کند.

ماده ۶ - مسئولیت کاربران

۱-۶ مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران متصدی و سرویس گیرنده که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام کارواش) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و هاب کار هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و هاب کار می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی هاب کار بعمل آورد.

۲-۶ هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار هاب کار شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و هاب کار حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

۳-۶ کاربر متصدی متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط هاب کار تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (برچسب شیشه و خوش بو کنندۀ هوا با برند هاب کار) و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران سرویس گیرنده و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر بوده و در صورت لزوم هاب کار به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به هاب کار خواهد بود.

4-6 بعد از درخواست سرویس گیرنده، متصدی ضمن رسیدن به موقع به محل مورد نظر، صرفاً وظیفه شستشوی خودرو به نحو احسن را دارد و در قبال درخواست جدید از سمت سرویس گیرنده،  هیچ گونه مسئولیتی را عهده دار نیست.

ماده ۷ - شرایط بار و وسائل همراه سرویس گیرنده بشرح زیر است:

وسایلی که سرویس گیرنده نباید به همراه داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو بارهای حجیم مانند بسته های بزرگ.

ماده ۸ - موارد فنی

۱-۸ کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای هاب کار شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۲-۸ کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخۀ دیگری از سرویس هاب کار را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار هاب کار یا در روش ارائۀ سرویس هاب کار تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۳-۸ کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

۴-۸ کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس هاب کار یا سرویس های مرتبط با هاب کار انجام دهد.

ماده ۹ - محتوای تولید شده توسط کاربران

هاب کار ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به هاب کار کاربران این حق را به هاب کار میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین هاب کار مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

ماده ۱۰ - قطع سرویس

هاب کار در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متصدی یا سرویس گیرنده) میتواند برای شرکت یا سایر متصدیان و مخاطبان سرویس گیرنده خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس هاب کار را دارد.

ماده ۱۱ - توافق از راه دور

۱-۱۱ کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به هاب کار ، از طریق سیستم رایانه‌ای هاب کار بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.

۲-۱۱ مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

۳-۱۱ کاربر می پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف هاب کار به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۴-۱۱ کاربر با عضویت در سرویس هاب کار قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام میکند.